Pages

Search Result

Monday, September 19, 2011

Cerita aksesori handphone di Hari Raya


Salam & Hi,

Lama sungguh tak update blog nie.

Ok, saya nak cerita sikit pasal pergerakkan aksesori handphone di musim hari raya baru-baru ni di isuharna.com
Permintaan aksesori handphone mula bertambah di awal bulan puasa & tertinggi pada minggu ke tiga bulan puasa.Berdasarkan kajian ianya disebabkan oleh:

-Waktu siang banyak digunakan untuk surfing internet terutamanya lunch time.
Banyak pekerja & student menggunakan masa tengahari untuk surfing internet menggantikan masa makan.Lebih banyak tengok promosi akan meningkatkan keinginan untuk memilikinya.Hehehe..

-Persediaan membeli handphone raya!. Zaman serba IT ni bukan setakat baju baru saja,handphone baru pun perlu yer tak.Bergaya sikit bila balik kampung nanti.Ada beberapa pelanggan saya bagitau mereka standby aksesori handphone dulu sebelum tangkap handphone baru di hujung puasa sebab time tu akan dapat duit lebih seperti duit OT,duit berniaga partime,duit bonus & lain-lain duit tambahan.

-Beli kat girlfren n boyafren.Ada jugak yang beli utk adik beradik & kengkawan (ada tapi jarang-jarang yang kita dengar)

Aksesori handphone paling polular:

-Silicon case & Back cover .Biasanya pelanggan beli untuk handphone baru.Nak jaga surface belakang tak mau bagi calar la katakan. :D

-Screen protector.Pelanggan beli untuk menggantikan yang lama yang dah bercalar. Bagi phone baru biasanya kedai selalu bagi free aksesori tu.Tapi ada jugak kedai yang lokek tak bagi pun.Cis kedekut.

-Pouch bag.Paling laku jenis Flip type sebab senang nak letak dalam poket atau handbag.

-In car charger.Pelanggan beli untuk yang nak memandu jauh balik kampung.Standby satu in car charger dalam dashboard kereta.Kebanyakkan smartphone kan makan bateri.Jadi ada in car charger tak lah risau sangat.

Jenama handphone paling laris?

Berdasarkan kepada corak pembelian aksesori handphone,Jenama Samsung berada di tempat pertama & di susuli oleh Nokia di tempat kedua.

Kuasa membeli akan sentiasa ditangan kita sebagai pengguna.Buat pilihan yang bijak sebelum membeli ya.Terima kasih banyak kepada pelanggan yang telah membeli belah di isuharna.com. Jumpa lagi di penulisan akan datang. :D

No comments:

Post a Comment